Workshop
Hoe meer mensen, hoe meer plezier
Over de werving van publiek en deelnemers
Stel, je organiseert een gezellige koffie ochtend voor ouderen, een sportieve activiteit in de buitenlucht of samen eten in de wijk. En dan… komt er bijna niemand opdagen.
Hoe kan je dat voorkomen, hoe trek je meer bezoekers, hoe maak je goede reclame in je buurt en hoe krijg je meer aandacht in de pers? Op deze vragen krijg je antwoord bij de workshop “Hoe meer mensen, hoe meer plezier”.
In de gemeente Leeuwarden is van alles te beleven. Veel mensen en organisaties zetten zich in om activiteiten te organiseren, die mensen bij elkaar brengen. Hoe zorg je ervoor dat de mensen voor wie jouw activiteit bedoeld is dat ook weten? Dat ze zich aanmelden en het nieuws over jouw activiteit verder doorvertellen?
Wanneer
Donderdag 27 februari 2020
09.30 – 12.00 uur
Waar
RUG Campus Fryslân
Beursplein Leeuwarden
Voor wie
Initiatiefnemers van sportieve, culturele en maatschappelijke activiteiten in de gemeente Leeuwarden.
Programma
09.30 uur – Inloop
10.00 uur – Workshop door Alet Klarenbeek
12.00 uur – Einde
De workshop is gratis. Je kan je aanmelden door een mailtje te sturen met je naam en initiatief naar contact@overdedrempel.frl.
Als je wilt kan je van tevoren je flyer, affiche of persbericht mailen naar contact@overdedrempel.frl, dan nemen we het als voorbeeld mee in de workshop.
“Ik had geluk. Mijn huisarts zei dat ik meer moest bewegen en in de wachtkamer lag een flyer van de wandelclub. Nu ga ik elke week. Weer of geen weer. Wie had dat gedacht?”
– Esther (72)
Uit onderzoek blijkt dat mensen op zoek zijn naar geschikte activiteiten maar ze niet goed – of helemaal niet – kunnen vinden.
▶ In de workshop leer je welke bezoeker het beste past bij jouw activiteit.
Veel mensen geven aan dat ze graag iets willen doen, maar kunnen de activiteiten niet vinden.
▶ In de workshop leer je hoe en waar jij jouw potentiële bezoekers kan bereiken.
Veel mensen vinden het spannend om (alleen) naar iets nieuws te gaan en bedenken smoesjes om maar niet te hoeven.
▶ In de workshop leer je hoe je twijfels en vragen bij je bezoekers weg kan nemen.
Veel projecten vertellen vooral veel over zichzelf, maar vergeten de bezoeker te verleiden. Wat is nu goede en wat minder geslaagde communicatie?
▶ In de workshop bekijken we veel voorbeelden en leer je wat werkt en wat niet.
Veel projecten geloven heilig in social media en internet, maar vaak is een simpel flyertje stukken beter.
▶ In de workshop leer je bepalen wat het beste bij jouw project past en krijg je veel praktische tips om je potentiële bezoeker te benaderen.
Kortom, een ochtend vol informatie over hoe je meer bezoekers kan trekken. Lekker praktisch, dus je hebt er echt iets aan.